Van Nicholas

  1. Home
  2. chevron_right
  3. Video
  4. chevron_right
  5. Van Nicholas
[ultimate_carousel slides_on_desk=”1″]
[/ultimate_carousel]

Titanium pareltjes

Van Nicholas is product en leverancier van high-end titanium (sport)fietsen. Als organisatie maakt ze onderdeel uit van de Accell group, één van de grootste fietscorporaties ter wereld. Van Nicholas vroeg Merkmonsters mee te denken over de online profilering van haar producten.

star_rate
  • Opdrachtgever: Van NIcholas
  • Datum: December, 2016
  • URL: Van Nicholas
star_rate

Merkmonsters heeft geadviseerd om voor iedere fiets een aparte productvideo te maken. Destijds waren dat er 16 in totaal, verspreid over de segmenten race, mountainbike, en trekking. Niet alleen vormt dit mooie content voor de sociale kanalen, de esthetiek en uitzonderlijke kwaliteit van de fietsen valt nog meer op wanneer deze op bewegend beeld uitgelicht worden.

We hebben de fietsen in beeld gebracht onder de juiste belichting en door de camera vertraagd langs de fiets te laten glijden. Daarnaast hebben we er voor gekozen om te werken met een technische voice-over. De doelgroep van Van Nicholas is namelijk zeer hoog betrokken en daardoor in staat om veel informatie te verwerken. Begeleid door de muziek legt de voice-over, in combinatie met de ’trage’ beelden, nadruk op de unique selling points van iedere fiets.

Resultaat was dat er in totaal tienduizenden weergaven waren van de video’s op Facebook en YouTube. Het laat zien dat relevante content die kwalitatief en uniek is, het ontzettend kan doen.

Infiltris
De Jong Administratieve Diensten